פשתן

איך לבחור וילונות פשתן – המדריך שאי אפשר בלעדיו

בד פשתן לוילונות

אחת הדרכים הפשוטות ביותר לרענן את מראה הבית והתחושה היא באמצעות החלפת הווילונות. אין צורך בשינוי כל עיצוב הפנים וגם לא הזזת רהיטים – הרי בטח לא תחפשו להוסיף לעצמכם עוד מטלות במסגרת ההכנות לחג.

מסיבה זו כתבתנו עבורכם מדריך לבחירת וילונות מפשתן אשר יוסיפו לביתכם מגע של אהבה.

איך לבחור וילונות מפשתן

להלכן כמה טיפים ונקודות שתרצו לקחת בחשבון בעת בחירת וילונות פשתן:

קודם כל חישבו על המראה שאתם חושקים בו. וילונות פשתן הנושקים בכבדות לרצפה יכולים להעניק מראה מסורתי, דרמטי ויוקרתי. אבל אולי תעדיפו מראה עכשווי יותר של ווילונות קלילים היורדים בעדינות לכיוון הרצפה.

בטרם בחירת הצבעים עליכם לשאול את עצמכם האם אתם רוצים וילון פשתן אשר משלים את נגיעות הצבע הקיימות בחדר, כמו למשל אלו של הקירות או מצעי המיטה, או שאולי תרצו וילונות מפשתן אשר יכתיבו את הצבעים בחדר. השאלה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא איזו תחושה אתם רוצים שתעלה מהחדר. למשל בחדר השינה תרצו צבעים מרגיעים המקרינים ביטחון, אך בסלון אולי תרצו ווילונות נועזים יותר שיש להם הצהרה משל עצמם.

אם החדר בורך באור שמש טבעי, הימנעו מווילונות פשתן בעלי צבעים בהירים מידי, אלו עלולים לדהות כתוצאה מקרינת השמש. העדיפו את הגוונים הניטרליים.

ניתן לגנדר את ווילונות הפשתן, למשל באמצעות קשירה דקורטיבית או וילנות פשתן בעלי שוליים מעוטרים. זה ישפר ויסגנן את המראה ויכול לנהל תקשורת עיצובית עם אלמנטים אחרים בחלל.

האם תרצו ווילונות קלילים בעלי שקיפות או ווילונות פשתן עבים. למשל אולי תרצו בפינת האוכל וילון מפשתן קליל אשר יאפשר לאור רב להיכנס אל תוך החלל. אך בחדר השינה אולי תרצו וילונות כבדים יותר אשר יעניקו לכם פרטיות וימנעו מהאור להיכנס כאשר תרצו לישון.

אל תשכחו שווילונות פשתן יכולים להיות כלי עיצובי ולא רק אמצעי לכיסוי החלון. השתמשו בהם בחכמה וחישבו מחוץ לקופסה. למשל ווילון פשתן יכול לכסות שטח רחב יותר מאשר שטח החלון על מנת להשיג מראה עמוק יותר לקירות. אפילו ניתן לתלות את ווילונות הפשתן גבוה יותר מהגובה הרגיל על מנת ליצור תחושת מרחב בחלל.

היו גם פרקטיים מבחינת התחזוקה והניקיון. העדיפו וילונות מפשתן אשר ניתן לכבס אותם במכונות הכביסה הביתית ואין צורך בשירותי ניקיון מיוחדים. בדי הפשתן גם מתייבשים מהר, כך שוכלו להחזירם למקום בהמרה. ואפילו לא צריך לכבס וילון פשתן בתדירות גבוהה.

ועוד בעניינים פרקטיים… אולי תצרו לשלב את וילונות פשתן עם תריסים על מנת לסנן את קרני השמש ולסייע להפחית את הטמפרטורה.

ערכו את שיקולי התקציב שלכם. וילונות מעוצבים בהתאמה אישית יכולים להיות יקרים מאוד. אך ניתן גם למצוא וילונות פשתן בגדלים סטנדרטים אשר יאפשרו לכם לחסוך מבלי להתפשר על האיכות.

וילונות פשתן לעיצוב האידיאלי לכל בית!

וילונות פשתן

לבחור את צורת התלייה

לכל וילון פשתן ישנה הצורה שבו הוא תלוי ויורד לעבר הרצפה, צורה אשר משפיעה על המראה והתחושות שהווילונות משדרים. מהו הסגנון המועדף עליכם? להלן האפשרויות המקובלות לצורך תליית וילונות:

וילון קפה – צורת תלייה המתאימה מאוד לחלונות המטבח או מקומות שבהם תרצו פרטיות, כמו חדר האמבטיה, אך מבלי לוותר על האור מבחוץ. וילונות אלו נתלים על החלק התחתון של החלונות. וילונות פשתן וכותנה יכולים להתאים לסוג תליה זה.

קפלי עיפרון – צורת תלייה זו מתאימה עבור וילונות פשתן כבדים או ווילונות מרופדים. בשיטה זו הם נתלים על עמודי וילון ומערכת מסילות.

לולאות – צורת תלייה זו היא בעלת מראה מאוד עכשווי. צורת תליה זו מאפשרת הצגה חלקהשל בד הווילון ולכן מתאימה יותר לווילונות עם דוגמאות עיצוביות.

קשירה עליונה – עוד צורת תליה עכשווית לווילונות פשתן. צורי צורה פחות פורמלית המתאימה לעיצובים מינימליסטיים. ניתן לסגנן אותה עם קשירת עניבה.

כיצד למדוד וילונות פשתן?

עלמנת להחליף את הווילונות עליכם למדוד את המסילה או המוט ולא את החלון. הגודל הוא בדרך כלל כ 15-30 ס“מ רחב יותר בכל צד של החלון, ו 15 ס“מ מעל גובה החלון. אך שימו לב זהו עדיין אינו גודלו של הווילון שעליכם להזמין.

לאחרמכן עליכם לחשב את רוחב הווילון והדבר מושפע מצורת התלייה. אם למשל מדובר בלולאות יש להכפיל את המדידה הקודמת. אם מדובר בקשירה, הכפילו ב5. אם תרצו שהווילונות יחפפו זה את זה במעט כאשר הם סגורים, הוסיפו 2 ס“מ.

לגביהאורך עליכם להחליט האם תרצו שהווילונות יגיעו עד הרצפה או שיסתיימו לפני. לצורך המדידה של ווילונות פשתן המגיעים עד הרצפה קחו בחשבון רווח של5 ס“מ מעל הרצפה.

אנו מקווים שמדריך זה יעזור לכם לעשות את הבחירה וגם לבצע את המדדות. אם אתם זקוקים להשראה נוספת תוכלו למצוא באינסטגרם ובכל רחבי הרשת תמונות עם השראה לעיצוב הבית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *