פשתן

כיצד נשמור על בד פשתן

איך מכבסים פשתן?

בד פשתן הוא בד נהדר אשר הולך וצובר פופולריות. דובר כבר רבות על תכונותיו ויתרונותיו של הבד, תכונות אשר הפכו אותו למושלם עבור מזג האוויר הישראלי הדורש בדים אשר מסייעים בוויסות הטמפרטורה וספיגת הזיעה. את בד הפשתן אנו יכולים למצוא בבגדים ובמצעי מיטה, אך על מנת שנוכל להמשיך ליהנות לאורך זמן מהמראה היפה של הבד, הנוחות ותכונותיו, חשוב שנדע איך לשמור על בד הפשתן ואיך לטפל בו.

כל בד, בין אם מדובר בפריט לבוש או מצעי המיטה, נזקק לפעמים לכביסה ולכן חשוב לדעת איך לכבס פשתן. אך לא מדובר רק בכביסה, בשביל לשמור על בד בצורה הנכונה עלינו לדעת כיצד לטפל בו, וזה כולל הסרת כתמים, ייבוש, גיהוץ ואחסון. לכן הפעם נלמד אתכם כיצד לטפל בבד הפשתן ומוצריו השונים על מנת לשמור עליהם בצורה הטובה ביותר וליהנות מהם לאורך זמן.

המדריך לשמירה על בד פשתן

איך מכבסים בד פשתן ? ברמת העיקרון בד פשתן מתאים לכביסה במכונה, אך צריך לעשות זאת בצורה הנכונה. כולנו שמענו על בדים שהתכווצו בכביסה וזה אחד מהחששות העיקריים כאשר אנו מכבסים בד שאינו מוכר לנו, חשוב מאוד להקפיד על הוראות הכביסה על מנת למנוע התכווצות ונזקים אחרים.

נתחיל מהשאלה האם בד פשתן מתכווץ? ובכן, התשובה היא כן. הפשתן בהחלט עלול להתכווץ בכביסה, אך התמונה קצת יותר מורכבת כפי שמייד תבינו.

פשתן תמיד מתכווץ בכביסה הראשונה, אך מסיבה זו בדיוק רבים מבדי הפשתן הם כובסים מראש (PRE WASHED), כלומר הם עברו כביסה ראשונית במהלך הייצור. המשמעות של זה היא שהם נמכרו לכם שהם כבר מכווצים ואין חשש שהם יתכווצו בשנית. על מנת לדעת אם מוצרי הפשתן שלכם עברו כביסה, יש לבדוק את התווית ולראות האם מופיע הסימול כובס מראש. חשוב לדעת כי כל מוצרי הפשתן שלנו כובסים מראש (PRE WASHED).

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון, לא רק כאשר מדובר בבת פשתן אלא בכל בד, היא נושא הורדת הצבע. יתכן שבמהלך הכביסות הראשונות האריג יפריש צבע אשר יכתים את כל הכביסה. זה תלוי באיכות הצביעה ולא בסוג הבד, אך יש לציין שבעיות אלו אינן אופייניות למוצרים איכותיים. אם אתם חוששים תוכלו לעשות את הכביסה הראשונה בנפרד. באופן כללי תמיד מומלץ לעשות כביסות עם בגדים בעלי מאפייני צבע זהים.

איך מכבסים פשתן?

ובכן, ניתן לכבס את הבד במכונת הכביסה, אך יש להשתמש בתכנית לכביסה עדינה ועם כמות מים מקסימלית. אל תעמיסו את המכונה יותר מידי, אתם רוצים שהפשתן ינוע בחופשיות במכונה ולא יתפתל ויימתח. את הכביסה יש לעשות במים פושרים, לא קרים ולא חמים (לא יותר מ 40 מעלות). במידה ואתם מבצעים כביסה ביד, הימנעו משפשוף וקרצוף חזקים, הכל בתנועות עדינות ומתונות.

עצה שתקפה תמיד היא קודם כל לקרוא את התווית של המוצר, שם נמצאות הוראות הכביסה. יש לקחת בחשבון שלעתים משולבים תפרים או אלמנטים שונים מחומרים שאינם פשתן וגם הם עשויים להשפיע על מאפייני הכביסה.

הסרת כתמים – נושא הסרת הכתמים הוא עוד נגזרת של השאלה איך מכבסים פשתן. הסרת כתמים נעשית בהתאם לסוג הכתם – אנו בוחרים את חומרי הניקוי בהתאם לאופי הכתם ולא סוג הבד. בכל מוצר שבו נבחר להשתמש, תמיד מומלץ לעשות ניסוי במקום נסתר על מנת לוודא שהוא אינו מסיר את הצבע. אם אנחנו משתמשים בחומרים מלבינים, מבוססי כלור, עלינו לקחת בחשבון שהם מחלישים את סיבי הבד. אם אין ברירה, הצורה הנכונה להשתמש בהם היא באמצעות דילולם במים. שיטה זו תחליט את הפגיעה בסיבים. בשום פנים ואופן אין להשתמש בהם באופן ישיר על הבד. בדומה לכביסה ביד, אין לשפשף בחוזקה.

ייבוש הכביסה – אם מוצרי הפשתן שלכם הם כובס מראש תוכלו לייבש אותם במייבש הכביסה. כמובן שיש לעשות זאת בטמפרטורה נמוכה ולהוציאם מהמייבש כאשר הם מעט לחים. אם אינכם משתמשים במייבש כביסה מומלץ לייבשם בשכיבה ולא בתלייה. אם בכל זאת אתם צריכים לתלות את הכביסה, יש להימנע משימוש באטבי כביסה, הם עלולים להשאיר סימנים על הכביסה.

גיהוץ פשתן – לא ניתן לדבר על איך לכבס פשתן מבלי לגעת בסוגיית הגיהוץ של הבד. למרות שהטקסטורה הטבעית של הפשתן היא חלק מהקסם, יש אשר ירצו לגהצו. כמו תמיד יש להימנע מטמפרטורות גבוהות, להקפיד לעשות זאת כאשר הבד לח ולהימנע מייבוש יתר.

אחסון בדי פשתן – לעתים אנו מאחסנים את הבגדים לתקופות של מספר חודשים, בעיקר בהתאם לחילופי העונות. במידה ואנו מאחסנים בגדים או מצעים מבד פשתן עלינו לעשות זאת בצורה הנכונה אשר תשמור עליהם. על מנת לשמור על בד הפשתן יש להקפיד על מקום קריר ויבש. אין להשתמש בשקיות פלסטיק אטומות, יש המשתמשים בשקיות אחסון אשר בעצמן עשויות מבד פשתן. הקפדה על הכללים הבסיסיים תבטיח לכם שתוכלו ליהנות לאורך זמן מבגדי הפשתן והמצעים שאתם כל כך אוהבים.

צלמת: עופרה מוסקוביץ .

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *