פשתן

כך תסירו כתמי יין אדום מבד הפשתן – המדריך המלא

תסירו כתמי יין

נשפך היין על מפת השולחן העשויה פשתן? זו אינה סיבה לדאגה כלל! האמת, זה עלול להיות לא נעים, אך באופן טבעי, כמובן שמדובר בדבר הקורה לכולם. הרי כולנו כבר היינו בסיטואציה בה אנו יושבים סביב השולחן, עם משפחה וחברים, צוחקים ונהנים- עם יין אדום משובח, המלווה כל רגע ורגע.

בין אם מדובר בכוס שנפלה ונשפכה על המפה הלבנה הכי אהובה, או בין אם מדובר ב”עיגול קטן” בלבד- סימן של כוס, שבאופן עיקש פשוט נשאר, או אפילו אם זה רק מעט יין שניתז בטעות על החולצה, למרות אי-הנעימות, זה וודאי לא סוף העולם! אנחנו ב- SEWING WAVE נשמח לחלוק אתכם את כל הסודות הקטנים, שיסירו בקלות גם את הכתמים הגדולים! בעזרת המדריך שלנו וכמה מוצרי ניקוי הקיימים בכל בית, תוכלו להסיר בקלות כל כתם יין מבד הפשתן:

התגובה המיידית שתסיר כל כתם

אנו ממליצים לפעול במהירות האפשרית כשמדובר בהסרת כתמים. בין אם מדובר בהתזה קלה או כמות קטנה של יין שנשפכה, ככל שתפעלו מהר יותר, כך תמנעו ביעילות המירבית את הסיכוי שהכתם “ייתקע” בבד ויהפוך בשלב מאוחר יותר לכתם קבוע, שאינו יורד. אנו יודעים שזה כמובן לא תמיד אפשרי- ולכן, גם במידה ולא פעלתם בזמן, אין זה אומר שהכל אבוד, המשיכו לקרוא!

עוצרים נזילות נוספות

לאחר שהרחקנו את “מקור הכתם”, הבקבוק או כוס היין מבד הפשתן האהוב שלנו, נמנע מליצור נזילות נוספות במהלך הניקוי עצמו. לשם כך, נשתמש במטלית נקייה או במגבת נייר, במטרה “למחוק” את הכתם ולהסיר את היין שנשפך. חשוב ביותר לא ללחוץ חזק מדי על הבד- כי זה עלול להספיג את היין עמוק יותר בבד. זכרו שכדי להסיר את הכתם, תמיד מומלץ ללחוץ על הבד ביציבות אך בעדינות.

שמים מלח על הכתם

זה אמנם טריק ישן ומוכר- אך הוא בהחלט עובד! אם נכסה את הכתם בכמות נדיבה של מלח שולחן, זה יספוג היטב את עודפי היין. לאחר שהנוזל נספג לחלוטין, ניתן להבריש את המלח מבד הפשתן בעדינות- ולהתקדם אל השלבים הבאים.

שימוש במסיר כתמים

אם יש מסיר כתמים בהישג יד, מומלץ לפרוש את הבד על משטח יציב- ולהשתמש במסיר הכתמים שברשותכם לפי הוראות היצרן. אם אין ברשותכם מסיר כתמים, ניתן להשתמש בחומץ לבן! שפכו בעדינות את החומץ כמסיר כתמים והניחו לו לפעול כמספר דקות לפני שתתקדמו אל השלב הבא- השרייה נכונה.

טיפ בונוס: במידה ואין ברשותכם חומץ, ניתן גם להשתמש בנוזל לניקוי כלים!

השרייה נכונה

מלאו אמבט או מיכל גדול במים פושרים מעורבבים עם נוזל כביסה ומי חמצן. אנו ממליצים לבצע השרייה למשך רבע שעה עד שעה- תלוי בכמה זמן היה הכתם על בד הפשתן ללא טיפול.

טיפ בונוס: מלבד נוזל כביסה ומי חמצן, ניתן להגיע לתוצאות נהדרות גם בהשרייה באמצעות סודה לפני הכביסה! הכניסו רק את החלק עם הכתם למיכל עם סודה למשך לילה שלם.

שטפו את בד הפשתן כרגיל

כדי להסיר את הכתם לחלוטין- ולאחר שביצעתם את כל השלבים, שטפו את בד הפשתן כרגיל. בד פשתן מומלץ לכבס במים קרירים עד פושרים, עם נוזל כביסה המתאים לכביסה עדינה!

המנעו משימוש במייבש

אנו ממליצים להמנע משימוש במייבש, מכיוון שבמידה ונשאר מעט מהכתם, החום של המייבש עלול להספיג אותו עמוק יותר. במקום מייבש הכביסה, תלו את הבד באוויר הפתוח- בחוץ, או בתוך מתלה הכביסה הנמצא בבית.

לא הצלחתם להסיר את הכתם? נסו שוב!

גם אם לא הצלחתם להסיר את הכתם בניסיון הראשון, אין זה אומר שלא תגיעו לתוצאות מצוינות בניסיון השני! ישנם כתמים קשים להסרה, אך עם נחישות וביצוע מחדש של כל השלבים והפעולות אותם ציינו- גם הם ייעלמו לבסוף! בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *