פשתן

רעיונות לעיצובי פנים עם בד פשתן

בחודשים האחרונים, בעקבות כל הסגרים והבידוד החברתי, בוודאי ישבתם הרבה בביתכם ושמתם לב לכל מיני פגמים עיצוביים הפוגעים בהרמוניה. השעמום במהלך הסגר אולי הכניס לכם קצת מצב רוח יצירתי והתחלתם להרגיש את הדחף להכניס כל מיני שינויים בעיצוב הבית. אולי הזמנים קצת קשים וזה לא הרגע המתאים להשקיע בשיפוץ כללי, אך מצד שני אין זה אומר שלא ניתן למצוא פתרונות יצירתיים ולעשות לבית איזו מתיחת פנים, או לפחות כמה שינויים נקודתיים אשר יחדשו וירעננו את המראה של הבית. 

אתם בוודאי יודעים שאנו חסידים גדולים של בד פשתן. כבר דיברנו בעבר על יתרונות הפשתן, ותכונותיו המיוחדות מתאימות לצורך מבחר יישומים בבית. היופי הטבעי של בד הפשתן יכול להחמיא למראה הבית שלכם, ולהכניס לעיצוב הפנים שלכם סגנון מיוחד. 

תתפלאו, אך בעזרת מעט בד, ומבלי לשבור תכנית חיסכון, ניתן לשנות לחלוטין את מראה החדר. מתקשים להאמין? להלן כמה רעיונות מדליקים לעיצוב הבית. כולם פשוטים יחסית לביצוע, זולים ומשתלבים מעולה עם נגיעות של פשתן.

רעיונות לעיצוב הבית

© upcyclethat.com

מתקן תלייה למטבח – לסדר ולארגן את המטבח יפה, אין בהכרח פירושו להחביא את כל הכלים והמגבות בתוך מגירות, לפעמים דווקא תלייה של החפצים ומגבות המטבח יכולה לשדרג את המראה הכללי של החדר. תוכלו למצוא ענף עץ מתאים וליצור ממנה מתלה ייחודי. תצטרכו לקבע את הענף, ישנן צורות שונות בהן תוכלו לעשות זאת. על הענף תוכלו לתלות אנקולי ברזל ובאמצעותם לתלות כלי מטבח ומגבות מטבח.

© Pinterest

. מיטה ממשטחי עץ – משטחי עץ משמשים לצורך הובלה ושינוע ובקלות ניתן למצוא אותם במחסנים, ובמקומות רבים תוכלו לרכוש משטחים בזול. מיטה ממשטחי עץ היא לא רק פתרון זול וידידותי לסביבה, אלה גם עיצוב מדליק וטרנדי. במקום להשקיע סכומים גדולים ברכישת מיטה יקרה, תוכלו לבנות מיטה ממשטחי עץ. אין צורך להיות נגרים גדולים בשביל לבצע עבודה שכזו, הגימור הגס הוא דווקא סוד היופי. מיטה ממשטחי עץ היא פתרון מעולה לדירות שכורות. כל מה שנשאר זה להניח עליה מזרן ואת הטאצ’ העיצובי האחרון תוכלו לעשות בעזרת מצעי מיטה העשויים פשתן.

© LUMIO

וילונות קלילים – בעזרת בד פשתן תוכלו לאלתר וילונות קלילים בצבעים רכים ונעימים אשר יכניסו אור לביתכם. באמצעות וילונות פשתן תוכלו לכסות שטחי אחסון ומדפים, ולכסות כל ה”בלאגן”. כך תזכו במראה חלק ונעים לעין אשר יוצר תחושה מרגיעה בבית. בקלות ניתן לתלות אותם, וכאשר הם מתלכלכים פשוט לשים אותם במכונת הכביסה. אם יש לכם מטבח בעיצוב כפרי, הם יכולים להשתלב שם מצויין. תוכלו בקלות לתלות אותם בעזרת בורג וו וחוט פרלון.

© Ginny Branch

שימוש לסולם עץ ישן – מצאתם במחסן שלכם איזה סולם עץ ישן? רגע לפני שאתם זורקים אותו, אולי תוכלו להפוך אותו לסוג של פתרון אחסון ותלייה. כיצד? פשוט מאוד. קודם כל צבעו אותו בצבע המתאים לעיצוב הככלי של החלל. מקמו אותו במקום המתאים ובזווית הנכונה. תוכלו לתלות עליו חפצים שונים וגם עציצים וליצור את השילוב בין פתרון אחסון לבין אלמנט קישוטי לבית. תוכלו להוסיף כמה אנקולי תליה, ואם יש לכם שאריו פשתן, תוכלו לקשור אותן ולעטוף אותו בצורה יצירתית.

© Pinterest

 שדרגו את מתלי הווילונות – אם יש לכם וילונות פשתן בביתכם אתם בוודאי נהנים מהתחושה המרגיעה והנעימה שהם משדרגים. אבל מתלי הווילונות המתכתיים יכולים להיות קצת בנאליים ולא ממש להתאים לעיצוב. תוכלו להחליף אותם ולתלות את הוילון באמצעות חבל בעל מראה טבעי, כך תוכלו לשדרג את כל המראה. חבלי יוטה הם בעלי מראה טבעי ויכולים להתאים מצוין לווילונות פשתן בעלי גוונים טבעיים. זהו עיצוב כפרי במיטבו.

© Tia Borgsmidt 

צביעת קירות יצירתית – צביעת הבית בטכניקות ואפקטים מיוחדים יכולה להיות דבר יקר אם תפנו לצבעי מקצועי. אך האמת שבקלות תוכלו להכניס שינוי במראה הבית, וזאת מבלי להזמין צבעי המתמחה בטכניקות מיוחדות. הקיר הוא דומיננטי מאוד במראה העיצובי של כל חדר בבית, אך רובנו איננו מנצלים זאת, ופשוט משאירים אותו לבן. לא צריך להתפרע יותר מידי, אבל אפשר לצבוע את הקיר בשילוב של שני צבעים והכול בכוחות עצמכם. לדוגמה תוכלו להכניס קצת צבע וחיים לחלק התחתון של הקיר ולהשאיר את החלק העליון לבן, כך תוכלו אפילו לצבוע מבלי להיזקק לסולם. תוכלו לצבוע ⅔ מהחלק התחתון של הקיר ולהשאיר את השליש העליון בצבע לבן. יש לסמן את קו ההפרדה, העיזרו בסרט מדידה על מנת לשמור על מרחק אחיד מהרצפה. לאחר שסימנתם את ההפרדה הדביקו סרט דביק על מנת לתחום את הצביעה וליצור הפרדה חלקה בין שני הצבעים. בגמר הצביעה הסירו את סרט ההדברה. צבעים חמים בעלי גוון בהיר יעשו את העבודה ויוסיפו לכם קצת חמימות, תוכלו גם להתאים להם כריות פשתן בצבעים תואמים.

 אלו הם רק כמה רעיונות מעניינים לשדרוג הבית ורענון המראה העיצובי. תוכלו להשתמש ברעיונות אלו, או בחלקם. אנו בטוחים שתדעו לתת לכל רעיון את הנגיעה האישית שלכם אשר תהפוך אותו למושלם ומתאים עבור האווירה העיצובית בביתכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *