פשתן

למה חשוב לבחור בדים עם תקן Oeko-Tex?

הדרך מחומרי הגלם הגדלים בשדה, או אלו הסינתטיים, ועד למוצרי הטקסטיל המוגמרים היא דרך ארוכה. מדובר בתהליך מורכב לצורך עיבוד חומרי הגלם ועד להפיכתם לבדים ואחר מוצרים שונים כמו בגדים ומצעים. והתהליך המורכב הזה דורש גם שימוש בכימיקלים רבים אשר יעניקו לו את התכונות הרצויות. אך כיום יש לנו מודעות לבעייתיות של השימוש בכימיקלים, אלו פוגעים גם בסביבה וגם בבריאותנו. ומסיבה זו כיום ישנו ביקוש למוצרי טקסטיל בטוחים יותר אשר אינם חושפים אותנו לכל אותן שאריות כימיקלים.

מה זה Oeko-Tex?

Oeko-Tex הוא ארגון אשר בודק ומאשר את ההיבט הבטיחותי אנושי-אקולוגי של מוצרי טקסטיל ועור בהתייחסות לכל שלבי הייצור. כל שלב בשלבי הייצור יכול להיות נתון לפיקוח של מנגנון עצמאי זה. גם פריטים אשר אינם באים במגע ישיר עם העור, כמו למשל מעילים, כפתורים, רוכסנים וכו‘ יכולים להיות כפופים לתקן זה. אך ככל שישנו יותר מגע בין הבדים לאדם, כך ישנן דרישות אקולוגיות מחמירות יותר.

מהו תקן Oeko-Tex 100?

תקן Oeko-Tex 100, אשר הוצג לראשונה בשנת 1992, הוא תקן לסימול מוצרי טקסטיל. התקן מאשר כי מוצרי הטקסטיל עברו בדיקות מעבדה אשר נועדו לזהות עכבות של מבחר חלקיקים מזיקים. על מנת לזכות בתקן על כל האלמנטים בייצור הטקסטיל לעמוד בקריטריונים ולעבור את בדיקות המעבדה המחמירות.

מהי המטרה של תקן Oeko-Tex 100?

מטרת התקן היא להבטיח מערכת בקרת איכות המבוססת על סטנדרטים אחידים, סטנדרטים משותפים אשר ישרתו קמעונאים ויצרנים בכל רחבי העולם. באזורים שונים בעולם נהוגים סטנדרטים שונים, ובמקרים רבים במדינות הייצור ישנן רגולציות רופפות. כתוצאה מכן הצרכנים נחשפים לכימיקלים רעילים. אימוץ התקן האחיד מאפשר להפוך את מוצרי הטקסטיל ותהליכי הייצור בטוחים יותר, למרות הבעיות הרגולטיביות והסטנדרטים השונים במדינות המייצרות.

עבור מי מיועד התקן?

תקן Oeko-Tex הוא תקן בעל דרישות משתנות עבור מוצרים שונים. התקן הבודק את השימוש בחומרים כימיים מזיקים יכולים להתאים לחוטים צבועים או לא צבועים, בדים מוגמרים, סריגים, ביגוד, מצעי מיטה, מוצרי טקסטיל לבית ועוד. אך דרישות התקן משתנות בהתאם ל 4 קטגוריות שונות:

מוצרים מסוג ראשון – מוצרי טקסטיל המיועדים עבור תינוקות ופעוטות.

מוצרים מסוג שני – מוצרי טקסטיל המיועדים למגע ישיר וממושך עם העור.

מוצרים מסוג שלישי – מוצרי טקסטיל ללא מגע עם העור או בעלי מגע מועט.

מוצרים מסוג רביעי – מוצרי טקסטיל למטרות קישוט.

כל מוצרי הטקסטיל הנופלים בקטגוריות אלו עוברים בדיקות מעבדה לבדוק את מאפייניהם ואת נוכחותם של מאות חומרים מסוכנים המתחלקים ל 17 קטגוריות. התקן לוקח בחשבון גם מספר חומרים כימיים אשר ידועים כמסוכנים אך אינם נתונים לרוגלציה. כך הוא מצליח לתת לנו פתרון היכן שהרשויות שהופקדו לדאוג לבריאותנו נכשלות. המוצרים בקטגוריה הראשונה (מוצרי טקסטיל עבור תינוקות ופעוטות) עוברים גם בדיקת עמידות לרוק.

מהן התועלות של התקן?

על מנת לזכות בתקן Oeko-Tex על היצרנים לספק דוגמאות של כל המרכיבים בתהליך הייצור, מסלילי החוטים ועד ההדפסים, לצורך בדיקות מעבדה. מלבד בדיקות מעבדה היצרנים צפויים לביקורי פתע של Oeko-Tex במפעלי הייצור על מנת לוודא את אמינותם ואת השמירה על העמידה בדרישות התקן. לצורך כך Oeko-Tex עובדים עם 18 מעבדות ומכוני מחקר עצמאיים באירופה ויפן, ומשרדים ונציגויות בכשבעים מדינות

תקן Oeko-Tex הופך להיות תקן מוכר בעולם ועל פי סקר צרכנים שנערך ב 2008 וכלל 7 מדינות אירופאיות, 42% מכירים בתקן. המסקנה עבור היצרנים והקמעונאים היא ברורה – תקן Oeko-Tex 100 מאפשר לזכות באמון הצרכנים ובכך להשפיע באופן חיובי על המכירות ורווחי העסק.

תקן Oeko-Tex הוא תקן בתוקף לשנה אחת. ניתן לחדש אותו בכל פעם לשנה נוספות בתנאי שממשיכים לעמוד בסטנדרטים לכל אורך שרשרת היצור.

אנו ב‘מכונת תפירה‘ מתחייבים להביא לכם אך ורק מוצרים העומדים בתקן Oeko-Tex. כאשר למוצר הטקסטיל יש תקן Oeko-Tex אתם יודעים שהם חופשיים מחומרים מסוכנים ושהם עברו בדיקות מעבדה מחמירות על מנת להבטיח זאת. Oeko-Tex גם מאפשרת לכם לוודא בעצמכם את אותנטיות התקן באמצעות מספרו הסידורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *