פשתן

איך לבחור צבעים מרגיעים לחדרי ילדים

משטח פעילות

Sewing Wave היא מותג ישראלי המייצר מצעי פשתן וכותנה למיטות תינוקות ופעוטות. הקונספט העיקרי של המותג שואף להקיף את ילדינו עם מוצרי טקסטיל איכותיים כבר מהרגע שהם מגיעים לעולם. המשימה שלנו היא להביא את היופי אל חדרי הילדים באמצעות בדים טבעיים ועיצובים מודרניים. אנו תמיד מתמקדים בצרכים של הילדים, וכאן חשוב להדגיש שזה לא רק העיצוב, גם צבעי הבדים משפיעים בצורות שונות.

חדר הילדים הוא המפלט הפרטי שלהם. הסביבה הבטוחה עבורם, בה יוכלו לשחק, לנוח וללמוד; היא אמורה לספק להם את הנוחות והפרטיות, אך גם לעודד את התפתחות המוח ולשמור על בריאותם הכללית. בחירת הצבעים הנכונה יכולה להיות מאתגרת ומרתיעה, אך בחירת הצבע היא אחד המרכיבים החשובים ביותר בכל הנוגע לעיצוב חדר הילדים. על מנת לסייע לכם ליצור את הסביבה הרגועה והמתאימה עבור הילדים, אנו מסתכלים  על תכונות הצבעים ובודקים אלו צבעים יכולים להרגיע את החושים, לתת השראה ויצירתיות, לתדלק את הדמיון ולשפר את רווחתם הכללית.

צבעים ורגשות שזורים זה בזה. המחקרים מראים כיצד צבע משפיע על נפשנו וגופנו ומשפיע על מחשבותינו והתנהגותנו. כאשר אנו מסתכלים על צבע, המוח שלנו משחרר נוירוכימיקלים אשר משפיעים על מצב הרוח שלנו, מצבנו המנטלי ואפילו בריאותנו הפיזית. אוניברסיטת מיניסוטה גילתה שהצבעים משפיעים גם על מצבנו הרגשי והתגובה שלנו לסטרס, וכי ילדים רגישים לצבעים יותר מאשר המבוגרים. שימוש בגוון בוהק של אדום או כתום בסביבתו של ילד פעיל מאוד, צפויה להגביר את האנרגיה והפעילות שלו; הגוונים הללו נמצאו כקשים להתמודדות עבור ילדים עם אוטיזם או הפרעות קשב וריכוז, ומעוררים כעס ואי נחת. אז על מנת להגביר את השמחה והתחושות הרגועות, העדיפו גוונים רגועים על הקירות, הריהוט והטקסטיל של חדרי הילדים. אלו יעוררו רגשות נעימים וישמשו ככלי טבעי להרגעת מתחים.

צבעים קרירים, כמו גם צבעי אדמה בעלי טון ניטרלי, הם בעלי השפעה מרגיעה ומשקיטה. כחולים וירוקים, צבעי זית, ערמונים, שנהב וגווני אפור אבנים, צבעים  אותם נמצא בטבע –  כאשר אנו נחשפים לצבעים אלו אנו חשים בחיבור לאדמה. אבל אל תתעלמו לחלוטין מהצבעים הבהירים אם אתם באמת אוהבים אותם. למשל, ישנם מחקרים המראים כי תינוקות חשים חוסר שקט בחדרים בהם שולט הצבע הצהוב. לעומת זאת, הם נוטים להרגיש רגועים בחדרים המשלבים צהוב עם כחול וירוק.

לכן , בין אם אתם מחליטים על עיצוב הפנים עבור חדר התינוק שזה עתה נולד, או בוחרים טקסטיל לחדר של הילדים הגדולים יותר, להלן הצבעים המומלצים לצורך יצירת סביבה שלווה ונעימה.

לבן ובז’

לבן בדרך כלל מסמל עבורנו בהירות מחשבה, תמימות וניקיון. הוא מקדם הרמוניה ונחת. אך כדאי להעדיף את הגרסאות החמות, הלבנות קרמיות (בז’, שנהב, וניל, בייבי פאודר וכו’), זאת על מנת למנוע מהחדר לקבל מראה משעמם ומונוטוני.

למשל, הוסיפו נגיעות של צהוב באמצעות כריות, וילונות, קופסאות, ריהוט וכו. כמה מחקרים מראים שחשיפת יתר לצהוב עלולה לגרום לעצבנות והיפראקטיביות אצל ילדים, אך במידה הנכונה הם יכולים להביא נגיעת אור אשר מאירה את החלל.

ירוק וכחול

הצבע הירוק, אשר באופן טבעי נמצא בטבע, מתקשר עם הרמוניה ושלווה. הירוק מסמל לידה, צמיחה ורעננות, והוא נחשב למפחית מתחים חזק. הבחירה בגווני ירוק פסטל יכולה להפוך את חדר התינוקות שלכם למעיין של שלווה ושקט, המסייעת לריכוז ותורמת לשינה טובה יותר.

גוונים של כחול, מטורקיז חיוור ועד כחול מרין, גם כן מביאים אפקט מרגיע. הוספת כחול לחדר התינוק יכולה לסייע לשינה רגועה ועמוקה, לעודד את הדמיון ולתרום לרגיעה. צביעת קירות חדר הילדים בכחול יכולה לסייע לריכוז ותשומת הלב וליצור איזון בהיפראקטיביות.

מכיוון שכחול יכול לעורר גם עגמומיות ובידוד, מומלץ לאזן אותו עם צבעים חמימים או חומרים טבעיים כמו עץ, יוטה או ראטן.

צבעי אדמה

גוונים טבעיים, כמו חול, ערום, שיזוף, קרם, לבנדר או סומק, הם בחירה מצוינת עבור חדר תינוקות. צבעים אלו עשרים בגוונים חמים ונעים להיות בסביבתם. תוכלו להפוך את חדר הילדים לאטרקטיבי יותר ומבדר, שחקו עם הטקסטורות והבדים והוסיפו נגיעות של צבעים בהירים (שמיכה בצבע שרטרז, ציפית לכרית בצבע תפוז או פוף בצבע טורקיז)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *